Monday, August 26, 2013

Ikan Belacak Sirip Biru (Mudskipper)

As Salam,

Sebelum masuk bab gemstone atau permata nie.. aku mulakan posting dengan ikan belacak.. atau lebih khusus ikan belacak sirip biru.. Nie gambar yg aku kutip dari http://www.mudskipper.it/SpeciesPages/bodd.html .. dah der org wat rencana.. jadi copy paste jer la..

                                          Pandangan Sisi
                                          Pandangan Atas
                                         Pandangan bawah

Belacak nie dari sebelah Semenanjung Malaysia na.. 

Nama latin; Boleophthalmus boddarti. Lokasi : Tanjung Piai, Semenanjung Malaysia; Panjang Ikan: 10 mm Ikan nie ikan jantan.. (sumber gambar: G. Polgar, 2006)

Gambar2 len hangpa bleh p tengok kat link yang aku dah bagi..

Tujuan aku buat posting nie, sebab nak cari pembekal yang boleh bekalkan ikan nie secara berterusan.. harga kos penghantaran blh la ditanggung sekitar rm300.. nak bekal ikan hidup bleh, sejuk beku pun boleh.. stok ikan nie bukan aku yang nak tapi my sifu yang nak.. ehmm.. jd blh hubungi, tok : no tel 0178259540 lokasi ; Kulai,Johor.. senang citer aku x nak jadi orang tengah..  

 Rasanya korang pun tau nak buat per kan dgn belacak nie.. sebagai salah satu bahan dalam pembuatan minyak untuk orang lelaki.. kalau nak tau ada macam2 jenis la.. minyak dhab, lintah, ikan linang.. maajun pun ada.. setakat nie aku blum bekalkan kat sapa2 la.. sbb nya.. stok nya x da.. kengkawan plak sibuk dgn keja harian lain.. bab buat minyak nie sebagai sampingan jer..

Klu stok belacak nie bleh dapat berterusan, bleh la aku jual kat kauorang..

No comments:

Post a Comment