Sunday, May 18, 2014

Pengalaman bertapa

Salam,
Lama benar tak menulis perihal mistik nie..


Aku sebenarnya dah maleh nak blajar2 perihal mistik.. pada aku elok ja simpan ja apa yang aku tahu.. bukan apa.. daripada banyak mengundang persoalan.. lebih baik elakkan.. maklum la zaman skrang kan banyak yang nak bukti.. hehe

Aku pun macam tu gak.. kih kih kih.. asyik dok dengar ja cerita orang.. kali ni aku mencuba sendiri... sebab tu tahun lepas, aku sanggup g bertapa atas makam, tepi tasik, atas bukit.. huhu.. tapi aku tak berseorangan la.. mula2 duduk dekat.. kali kedua dah jarak 5 meter.. kali ke 3 & 4 jarak 100m.. apa yang terjadi tu biar la aku simpan sendiri.. hehe..

Tujuan aku p pertapa.. satu aku nak buang rasa takut dengan mahkluk halus nie.. selama ini kita dok dengar hanya pada allah saja yg patut kia takut.. tp bila dgr ada hantu la.. jin la.. kita dah jadi cuak.. pada aku.. kita belum smpi tahap hanya pd allah sj patut kita takut..

tapi secara tak langsung aku dpt munasabah diri.. bila berada dalam kegelapan.. tanpa ada bekalan makanan, senjata.. macam mana la nanti bila duduk dlm kubur tanpa amalan yg cukup..

kedua.. tanpa ada bekalan makanan.. macam mana la.. kehidupan mereka2 yang sukar mendapat sesuap makanan yang terpaksa berlapar..

lagi satu dapat la rasa tido berlantaikan tanah berselimutkan langit.. ada satu masa tu.. masa dah hampir subuh.. sekitar jam 4am.. hujan tiba2 turun.. pergh.. basah kuyup la aku dgn kwn.. sejuk lagi.. mengeletar lagi.. nayo2..




No comments:

Post a Comment