Tuesday, July 8, 2014

Langalam Api

As Salam,

Langalam nie saya peroleh dari guru saya.. kecik tp ummpphh.. kata orang kecik2 cili api..

In Sha Allah..

Kegunaannya ehmm..

Penaik tenaga batin
Penguat badan
Pengeras dan kekentalan kulit
Wibawa dan penjaga rezki

Itu kegunaannya yer tuan-tuan.. jika ada antara tuan2 yg memiliki atau nak memilkinya..jangan la plak dok iktikad kat langalam nie... sah-sah batal syahadah..kekadang kita nie lalai.. jadi kena sentiasa beringat.. Kena ingat, semua yang berlaku dengan izin Allah jua.. yang nie bukan untuk dimaharkan.. cuma untuk berkongsi info.. jika berhajat, boleh hubungi saya.. saya boleh tolong usahakan.. x nak hubungi pn x pa.. sy pun x tau mana nak cari..hee..








Juga menurut guru saya, langalam merupakan sebutir geliga yang mana kekuatannya melebihi kursani, leleh dan kuningan dan susah juga nak jumpa kerana ianya terletak di kawasan lekuk air sungai secara berkumpulan.. nak cari mata kena tajam, nak ambil pun harus kena caranya.. jgn la main cekup jer.. tuan2 paham sendiri jer le.. sy pun dok ngaji laie.. hehe.. bab cegini (mencari) sy x pandai.. hehe..


No comments:

Post a Comment