Tuesday, September 10, 2013

Buluh Perindu

As Salam,

Kali nie lari banyak dari topik geliga @ permata.. kali nie kiter bercerita perihal buluh perindu.. pak cik google bleh g tau macam2 perihal buluh nie..nanti macam2 versi nanti kluar.. kalau nak tahu tahu yg mana btol, ehmm.. kena la cari guru yg mahir.. maksudnya yg berilmu.. aku pun x nak komen banyak2.. buluh nie dah lama sangat aku dengar citer nyer.. lama gak la aku mencari buluh nie.. alhamdulillah, ada yg sudi memaharkan.. dah hampir 5 bulan aku tanam.. pokok pun makin sihat..

Mula2 pokok buluh nie sampai, aku mcm tak pecaya la plak, sbb aku pun dulu rajin gak masuk hutan.. panjat gunung, ada gak jumpa pokok nie.. tp aku wat bodo jer.. sama la mcm pokok senduduk putih, kerap gak jumpa, bila pusing balik nak ambil, adoii.. x jumpa la plak.. padahal baru jer 3 langkah kat depan..  lantak ler.. wat bodo jer..

Pemahar nyer g tau, mmg ambik kat G.Ledang sana.. ada gak, sorang kawan (chinese) tunjuk kat aku, katanya buluh perindu, tapi x da ghopa mcm yg aku dpt.. buluh nyer bentuk 4 segi sama.. 1inci x 1 inci.. warna hijau tua.. mai dari loas.. berkenan la plak aku tengok.. bukan sbb dikatakan buluh perindu tp sebab bentuk nyer yg unik.. hehe.. ingat nak g kecek balik la.. dok p kat dia asyik lupa jer nak minta..  adoiiiii...


k.. nie ler pokok yg dikatakan pokok buluh perindu..












No comments:

Post a Comment